لنت ترمز امکو پژو که در کشورهای دیگر به نام بلتا نیز شناخته میشوند، در داخل کالیپر قرار گرفتهاند و دیسکهای ترمز را فشار میدهند که در همبستگی با چرخها میچرخند. بنابراین با فشردن دیسک ها ماشین را ترمز می کنند.
با این توصیف متوجه میشویم که قطعاتی هستند که حرکت میکنند و در یک نقطه (وقتی پدال ترمز را فشار میدهید) وارد اصطکاک میشوند (درجه حرارتی که در آن ناحیه به آن میرسد بسیار بالاست). به عبارت دیگر، سایش ثابت است.
این سفت شدن لنت های روی دیسک به لطف یک پمپ هیدرولیک است که توسط پدال ترمز فعال می شود و آنها را قادر می سازد تا برای متوقف کردن خودرو نیرویی را روی دیسک اعمال کنند.
در واقع، امروزه خودروهای زیادی وجود دارند که دارای سیستم ترمز با کمک ترمزهای سروو هستند ، که سریعاً گفته شد، فشار وارد شده بر روی پدال را تقویت می کند . به عبارت دیگر، زمان پاسخگویی سیستم را کاهش می دهد.
به همین دلیل است که تستهای رانندگی که در تست خودکار انجام میدهیم، مسافت ترمز همه خودروها را میسنجد. بسته به مسافتی که مشخص می کنید، مدرکی خواهید داشت که در بولتن صلاحیت های ما منعکس خواهد شد. تست ها را اینجا بخوانید .
چگونه بفهمم چه زمانی لنت ترمز را تعویض کنم؟
اگر صدای عجیبی از چرخ احساس کردید. برخلاف سایر صداهای زشتی که می تواند از ماشین شما خارج شود (که دلایل آن می تواند بسیار متفاوت باشد، حتی اگر از همان قسمت باشد)، صدایی که از چرخ می آید نشانه واضحی از بد بودن لنت ها است.
ممکن است در وسط خیابان متوجه آن نشوید، اما وقتی در خانه پارک میکنید، دیگر گوش نکنید و اگر احساس کردید صدای جیر جیر از ناحیه چرخها میآید ، زمان تعویض لنت ترمز فرا رسیده است.
چیزی که اصلاح می شود یک دیسک ترمز است ، زیرا ممکن است دارای امواج یا خراش هایی باشد که از سفت شدن بهینه لنت جلوگیری می کند. با این حال، تقریباً هر بار که صدای عجیبی از چرخ می شنوید، به این دلیل است که لنت خراب است و برعکس نیست.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.